Fındık Kilo Aldırır mı? Yanlış Bilinen Doğrular! Karın Yağlarını Yakmak için Fındık Tüketin!

Yıllardır fındık tüketiminin kilo artışına neden olduğu düşünüldü. Fındık ve kuruyemiş tüketiminden kaloriden dolayı hep korktuk. İnandığımız bu süregelen inançlar ne kadar doğru? Özellikle kuru yemişlerin yüksek kalori ve yağ içeriği, bunların sağlıklı bir diyetin parçası olup olmaması konusunda soru işaretleri doğuruyor. Acaba fındık gerçekten kilo alımına sebep oluyor mu, yoksa yıllarca bu konuda aldatıldık mı? Son yapılan bilimsel bir araştırmaya göre tüm bu sorular cevap buldu. İşte Ayrıntılar..
Fındığın kilo aldırdığına dair uzun yıllara dayanan inançlar, son zamanlarda yapılan çığır açıcı bir araştırma ile sarsılmış durumda.. Özellikle kuru yemişlerin yüksek kalori ve yağ içeriği, sağlıklı bir diyetin bir parçası olup olmaması konusunda endişeler yaratmaktaydı. Ancak, son ‘Nutrients’ dergisinde yayınlanan bu yeni çalışma, fındığın kilo alımına neden olmadığını aksine karın bölgesinde yağ kaybına yol açtığını gösteriyor.
Karın Yağlarını Yakmak için Fındık Tüketin!ABD’deki Vanderbilt Üniversitesi Tıp Merkezi’nden yapılan bu çarpıcı araştırmada, 22-36 yaş arasındaki 84 kişi üzerinde gerçekleştirilen inceleme, fındığın özellikle kalp hastalığı ve diyabet riski taşıyan bireyler için olumlu etkilerini ortaya koyuyor. Yüksek tansiyon, yüksek kan şekeri, bel çevresinde aşırı vücut yağı gibi MetSx risk faktörlerine sahip olan katılımcılar, 16 hafta boyunca farklı atıştırmalıklarla beslendi.
Bilimsel Araştırmalar Fındığı Öneriyor!Araştırmanın sonuçlarına göre, fındık tüketen grup içerisinde MetSx riski kadınlarda yüzde 67, erkeklerde ise yüzde 42 oranında azaldı. Diğer bir grup ise karbonhidrat bazlı atıştırmalıklar tüketmesine rağmen enerji alımında veya vücut ağırlığında herhangi bir değişiklik göstermedi Bu dikkatlice tasarlanmış ve iyi kontrol edilen çalışma, fındığın kilo kontrolü üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu göstererek, kilo almaya yol açmadığını ve 2024’te herkesin kişisel sağlık bakım rutininin önemli bir parçası olabileceğini gösterdi.
Sonuç olarak, fındık tüketiminin kilo alımına neden olmadığı ve hatta MetSx riskini azaltabileceği bu bilimsel bulgular, insanların kişisel sağlık bakımlarını şekillendirirken kuruyemişleri daha sık tercih etmelerini teşvik edebilir.
Fındığın Faydaları Saymakla Bitmiyor!1. Bağışıklık Sistemini GüçlendirirFındık yağı E vitamini açısından zengin bir kaynaktır. Bağışıklık sistemini güçlendirmesi ile bilinen E vitamini anemi riskini azaltır. Doğru kan dolaşımı, ateş, soğuk algınlığı ve diğer hastalıkların oluşma riskini azaltarak bağışıklık sistemini güçlendirir.
2. Tokluk Hissi Verirİçerisinde bol miktarda bulundurduğu lif, protein ve yüksek yağ tokluk hissiyatı verir. Özellikle diyetisyenler listelerini hazırlamadan önce ara öğünlerde bir porsiyon ( 6-7 adet ) fındık önerirler. Aşırı yemeyi önlerken yüksek kalori alımına karşı vücudu korur.
3. Sinirleri SağlamlaştırırFındık, B6 vitamini açısından da zengin bir besindir. B6 vitamini; sinir sisteminin düzgün şekilde çalışmasını sağlayan, sinirin kılıfı olan miyelinin yaratılması için gerekli bir vitamindir.
4. Diyabet Riskini AzaltırDiyabet hastaları günlük diyetlerine fındık eklediklerinde glikoz intoleransında iyileştirme görülmüştür. Fındıktaki lif sadece sindirimi değil, aynı zamanda kan şekerini dengeleyerek diyabet riskini ortadan kaldırır.
5. Beyin Sağlığını KorurFındık içerisinde proantosiyanidinler, kuersetin ve kaempferol gibi fitokimyasal maddeler bulunur. Bu proantosiyanidinler ‘flavonoidler’ olarak adlandırılan bir gruba aittir. Flavonoidler beyin sağlığını destekler.
6. Kolestrolü DüşürürFındık içerisinde kalp sağlığına faydalı yağlar bulunur. Düzenli fındık tüketimi kolestrolü yüzde 27 oranında düşürüyor. Bilimsel çalışmalar, düzenli olarak fındık tüketen kişilerin kalp krizinden dolayı ölüm riskini oldukça azalttığını gösteriyor.
 7. Kansere Karşı KorurFındık güçlü bir antioksidandır. Sadece vücuttaki hücreleri yenilemez, DNA’sı bozuk ve tümörlü hücreleri azaltarak kanser riskini azaltır. Fındıktaki beta-sitosterol meme ve prostat kanseri riskini de azaltmaktadır.
8. Kabızlığı ÖnlerFındık iyi bir lif kaynağıdır. Alınan lif kaynakları sayesinde mide içerisinde öğütme daha kolay bir şekilde gerçekleşir. Sindirim sistemin doğru şekilde çalışması kanser gibi riskleri de azaltır.
9. Kasları GüçlendirirFındık bir magnezyum kaynağıdır. Magnezyum aynı zamanda kalp kaslarına da iyi gelir. Kalp ritminin bozulmasını engeller. 100 gr fındıkta 229 mg magnezyum bulunur.
10. Yaşlanmayı EngellerFındıkta bulunan antioksidanlar, cildinize zarar verebilecek serbest radikallerle mücadele ederek, cildin daha sağlıklı görünmesine yardımcı olur.