Trabzon’da Hafif Raylı Sistem İçin Yeni Güzergah Önerisi Yapıldı!

Şube Sekreteri Ercan Şen, “Ulaştırma Bakanlığının kısa süre içinde Trabzon Raylı Sistem Projesi çalışmalarına başlayacak olması önemli ve doğru bir karar. Ancak daha öncede söylemiştik tekrar etmekte yarar var; raylı sistem güzergahının öncelikli ve ilk etap olarak Akçaabat-Arsin ilçeleri arasında olması gerekiyor. Neden mi? Çünkü Akçaabat-Arsin kentsel bütünlük sağlayan kentsel bölgeyi oluşturuyor.
Bu bölge hem kendi içinde hem de doğu ve batı ilçelerinden yüksek düzeyde barınma-çalışma- eğitim amaçlı yolculuk taleplerini içeriyor. Arsin ilçesinde neredeyse tamamı dolu bir organize sanayi bölgesi var ve çalışma amaçlı yolculuk sayısı bu yönde fazla.” ifadelerini kullandı.
2040 SENARYOSUNA GÖRE 1 MİLYONDAN FAZLA AKÇAABAT- ORTAHİSAR-YOMRA-ARSİN’DE YAŞAYACAKTrabzon mekansal plan çalışmasına dikkati çeken Başkan Şen, “Trabzon ilinin 2040 yılı gelişme senaryosunu oluşturan mekansal planlarda gelecekte yaklaşık 1 milyondan fazla kişinin bu Akçaabat-Ortahisar-Yomra-Arsin alt bölgesinde yaşaması öngörülüyor.
İldeki nüfusun bu bölgeye günlük hareketiyle bu bölgenin hizmet edeceği nüfusun 1,2 milyonu bulacağı dikkate alındığında raylı sistemin güzergahının Akçaabat-Arsin olması gerektiği daha net ortaya çıkıyor.
Kaldı ki arazi kullanımları ve yapılaşma kararlarında uyulması gereken çevre düzeni ve nazım imar planı gibi mekansal planlarda da Akçaabat-Ortahisar-Yomra-Arsin alt bölgesi tanımlanmış iken ulaşım ana planı ve raylı sistem çalışmalarında Arsin ilçesinin dışarıda bırakılması da doğru sonuçlar vermeyecektir.
Umarım Bakanlığın yapacağı proje çalışmasında bu eksiklik fark edilir ve verimli, sürdürülebilir bir ulaşım güzegahı oluşturmak için Arsin ilçesi de raylı sistem çalışmalarına dahil edilir.” değerlendirmelerinde bulundu.